Duurzame brandveiligheid betekent vooruit plannen. Dat is precies wat onze nieuwe coördinator voor onderhoud en beheer van brandveiligheid gaat doen. Lars van den Bergh is de afgelopen tijd op verschillende projecten actief geweest als vakman en gaat vanaf november de stap naar kantoor maken. Samen met hem trappen we deze vijfdelige serie over brandveilig onderhoud af.
Brandveiligheid is een vakgebied van aanzienlijke complexiteit. Het betreft niet slechts de implementatie van brandblusapparatuur en rookmelders; het draait om het waarborgen van de veiligheid van individuen en eigendommen. Door vooruit te denken en de brandveiligheid-situatie te analyseren willen we noodsituaties blijven voorkomen.
Lars kijkt enorm uit naar zijn nieuwe rol binnen de organisatie: ”Het is een nieuwe kans om mezelf verder te ontwikkelen op het gebied van onderhoud en alles wat daarbij komt kijken. Een uitdaging die ik met beide handen aanpak om de onderhoudstak naar een hoger niveau te tillen met een stabiele basis.” Met een frisse blik gaat hij zich storten op iets waar hij goed in is, het coördineren van werkzaamheden om een hoge mate van brandveiligheid te garanderen. “Door de coördinatie zo effectief en efficiënt mogelijk te laten verlopen en meer structuur te creëren in de onderhoudstak. Praktisch denken zal hierbij essentieel zijn. Nadat er een stabiele basis is gecreëerd staat de onderhoudstak open voor groei en nieuwe mogelijkheden.”
Om de mate van brandveiligheid op de lange termijn op niveau te houden werken we planmatig en effectief. Het Bergh Brandveiligheid onderhoudsteam bestaat dan ook uit teamleden met een eigen expertise. Zo bouwen we samen aan een brandveilige werk- en woonomgeving voor iedereen. Binnenkort lees je meer over dit team!